Oviedo Hermit

Bu toplantı seyahatlerimizden birinde gerçekleşti. Sıra dışı bir yaşlı adamın ortaya çıktığı günlerde, on gün boyunca Oviedo köyünde yaşadık. Gizemli görünümü ve sıra dışı kıyafetleriyle hemen bizimle ilgilendi. Uzun zaman önce güneşte solmuş bir tişört ve kanvas pantolonlar dikiyordu. Tabaklanmış derisi o kadar siyahtı ki bizi aldattı. İlk başta bunun bir Afrikalı olduğuna karar verdik, ancak yakından baktıktan sonra yüz özelliklerinin Avrupalı ​​olduğunu gördük. Yerel sakinler (balıkçılar) kendi aralarında “vahşi bir kumsalda yaşayan çılgın yaşlı adam” olarak nitelendirmişdiler.

Rodriguez olarak adlandırılan yaşlı adam, bu yerlerin en yaşlı sakinlerinden biri. Rodriguez, kırk yıldan fazla bir süredir köyden on beş kilometre uzakta bulunan ve vahşi bir plajda bulunan bir mağarada yaşadı. İlk başta orada ailesiyle yaşadı, fakat karısının ölümünden sonra çocuklar şehre taşındı. Ve o yalnız kaldı. İkamet yerini değiştirmek istemedi ve dünya ile iletişim, köye yapılan nadir ziyaretlerle sınırlıydı. Balıkçılar bize bu hikayeyi anlatırken yaşlı adam geri dönüş yolunda toplandı.

Bir zamanlar sahile gittik ve yaşlı adamı ziyaret etmeye karar verdik. Yolda (yarıya kadar) küçük sineklerin ısırıkların üstesinden geldik. Onlar yüzünden insanlar bu yerlerden pek hoşlanmıyordı. Rodriguez’in “kulübe”, bu böceklerin yaşam alanlarının tam merkezinde bulunuyordu. Hayatının uzun yıllarında vahşi bir plajda, cildi sürekli ısırmaya alışkındı ve kesinlikle onu rahatsız etmiyorlardı.

Mağaranın yakınında bir şenlik ateşi yanıyordu ve yaşlı bir adam yakınlarda çömeliyordu. Hurma yengeçlerini pişirdi. Bu yengeçler için avlanmak zordur ve güvensizdir, çünkü pençelerini açık ve açık tutarken onları yakalamak oldukça zordur. Hurma yengeçleri yuvalarda yaşar. Güneş ışığında çok nadir ürerler ve çabuk kısa çizgiler yaparlar. Rodriguez sırlarını bizimle paylaştı: delikten çıkışta yengeçleri kızdırdı ve sopayla sersemletti ve onlardan sonra plaj boyunca koşmadı. Birkaç saat boyunca hareket etmiyor, vizonunun üzerinde oturuyor, avını bekliyor. Bu “av” oldukça sıkıcı ve zor bir iştir. Ancak  yengeçler yaşlı adamın balık menüsünü çeşitlendirir.

Rodriguez hurma yengeçleri pişirirken, evini inceledik. Mağarada “koridor”, kiler, küçük bir yatak odası vardı; yatak yerine deriler vardı. Eşyalarının tümü şunlardı: bir çift tencere, tuz, bir balık ağı ve gaz kavanozları. Rodriguez’in yiyecek depolayacak yeri olmadığından, her gün “avlanmaya” ve balık tutmaya giderdi. Daha iyi tanımak, balığa gitmek için bir davet aldık.

Yaşlı adam sürekli suya bakarak su boyunca yürüdü. Ara sıra, balık ağını hızla gördüğü avın içine attı ve her seferinde birkaç küçük balık çıkardı. Yengeçler ve balıklar, son yirmi yılda Rodriguez’in ana menüsünü oluşturuyor. Yürüyüşümüzde yaşlı adam mağarayı, şimdiye dek ailesi ile birlikte yaşadığı yeri gösterdi.

Onu çılgınca algılamamıza neden olacak hiçbir şey fark etmedik, aksine, Rodriguez bize neşeli, neşeli ve neşeli görünüyordu.

Sıcak bir şekilde kucaklaşarak, bu yolculuğa renk veren yaşlı adama veda ettik. Daha sonra, sadece kendilerine ve şanslarına güvenmeye alışmış olan balıkçılara ayrılma zamanı gelmişti.

Aşağıdaki iki sekme aşağıdaki içeriği değiştirir.

maxxtor

Bilgisayar Mühendisi-Öğretmen-Tercüman-Sağlıkçı-Adalet, Hayatında Çakal adası(Alanya), Bozca ada ve Gökçe adadan başka ada görmemiş Masum ADA SEVER...

Son yazıları maxxtor (Tamamı)